Skuteczny marketing
Standy reklamowe mogą zrobić wielką różnicę w marketingu każdej firmy a ich wygląd przyczynia się do zwiększenia bądź zmniejszenia ilości klientów. Dobrze przygotowany nośnik reklamowy pozwala na przekazanie spójnego i jasnego komunikatu do konkretnej grupy docelowej. Jeśli więc chcesz dowiedzieć się więcej na temat standów reklamowych, zapoznaj się z poniższym artykułem.
Do czego służą standy reklamowe
Dla firm, które chcą zachęcić klienta do swoich produktów, usług lub zaprosić do skorzystania z wyprzedaży, stand okazuje się często kluczowym zwornikiem wzbudzającym zainteresowanie. Ponadto standy reklamowe mogą pomóc zdobyć nowych klientów, informując o istnieniu firmy i profilu jej działalności.
Standów warto używać także do reklam stowarzyszeń – co może pomóc w zaprezentowaniu ich projektów, sukcesów czy na przykład rekrutacji nowych członków. Standy są znakomite jako punkt informacji o festynach, imprezach masowych czy koncertach – rzucają się w oczy będąc przy tym niejako wtopione w krajobraz i otoczenie.
Czym powinien się cechować stand reklamowy
Skuteczny stand marketingowy musi być wykonany solidnie a jego przekaz powinien być jasny i klarowny. Nie ma tu miejsca na dużą ilość treści tekstowych czy obszerne opisy. Treść standu stanowić powinien przyciągający uwagę rysunek, symbol lub zdjęcie oraz krótki przekaz tekstowy zredukowany do minimum, konkretnie przekazujący to o czym chcemy powiadomić potencjalnych klientów.
Dodatkowo stojak powinien zostać zaprojektowany tak, aby można go było rozstawić i zdemontować w kilka minut. Lekki, łatwy w transporcie to dwa przymiotniki, które powinny charakteryzować standy reklamowe. Ustawienie standu powinno być takie by pozostawał dobrze widoczny dla przechodniów jednak by przy tym nie potykali się o niego. Warto więc wybrać brzeg chodnika czy trawiaste skwerki. W miastach posiadających uchwałę krajobrazową standy należy lokalizować tylko na warunkach i zasadach w tej uchwale zapisanych.
Standy reklamowe jednostronne
Standy reklamowe dzielą się na kilka grup z czego jedną z najpopularniejszych są standy jednostronne. Cechują się one obecnością nadruku reklamowego tylko z jednej strony baneru. Jednocześnie standy jednostronne są często większe niż ich jednostronne odpowiedniki, rekompensując brak drugiej strony większym rozmiarem tej istniejącej.
Jednostronne standy reklamowe lokalizuje się zazwyczaj przy ścianach budynków, ogrodzeniach czy murach. Są idealne do wypełnienia pustki w przestrzeniach gdzie potrzeba informacji o usłudze tylko z jednej strony. Jednocześnie tego typu standy dzielą się na wiele podgrup, z racji większych rozmiarów występują standy składane, rozwijane czy w formie ścianki.