W poszukiwaniu idealnej etykiety na opakowania
Każdy przedsiębiorca projektujący swój produkt, musi zadbać również o odpowiednią etykietę. To właśnie za jej pomocą można podnieść walory estetyczne towaru i zaprezentować go w jeszcze bardziej atrakcyjny sposób. Etykieta staje się wizytówką produktu, jej zadaniem jest przyciągnie uwagi potencjalnych nabywców.
Jakie są do wyboru rodzaje etykiet na opakowania?
Etykiety znajdujące się na opakowaniach nie służą wyłącznie do tego, aby wskazać potencjalnym klientom, czym jest dany produkt, jakie jest jego zastosowanie i czego można po nim oczekiwać. Pełnią one funkcje zarówno informacyjne, jak i marketingowe. Mogą być tradycyjne, samoprzylepne lub termokurczliwe.
Etykiety tradycyjne klei się na mokro, odznaczają się małą trwałością i nie mają niczego wspólnego z ekologią, przez co wybiera się je coraz rzadziej. Etykiety samoprzylepne są bardzo wygodne i szybkie w użyciu, posmarowane od wewnętrznej strony klejem. Na popularności zyskują nowoczesne etykiety termokurczliwe, które cenione są za idealne dopasowywanie się do kształtu każdego produktu.
Czy warto wybrać etykiety na opakowania na roli?
Etykiety na opakowania mogą być na roli lub na arkuszu, każde z tych rozwiązań posiada pewne plusy i minusy. Po te na roli sięga się przede wszystkim w miejscach wymagających zautomatyzowania procesu znakowania produktów etykietami, czyli na halach produkcyjnych, magazynach. Idealnie sprawdzają się wszędzie tam, wykorzystuje się drukarkę kodów kreskowych. Takie rozwiązanie pozwala na otrzymanie więcej niż pojedynczą zadrukowaną etykietę podczas jednego zadruku, co oczywiście znacznie przyspiesza cały proces wydruku i zmniejsza ilość związanej z tym pracy.
Etykiety na arkuszach formatu A4 są już wycięte i gotowe do zadrukowania przy użyciu drukarki lub ręcznego znakowania. Jest to jednak czasochłonne i mało praktyczne rozwiązanie w przypadku produkcji masowej. Znalazło jednak zastosowanie w biurach.
Jak wybrać idealną etykietę?
Wybór etykiety na opakowanie wbrew pozorom jest bardzo istotny, dlatego przedsiębiorca powinien dobrze przemyśleć swoją decyzję, kierować się preferencjami konsumentów. Przed zdecydowaniem się na konkretny rodzaj etykiety warto przeprowadzić ankietę online, aby sprawdzić aktualne potrzeby potencjalnych nabywców.
Za pomocą sondażu diagnostycznego można szybko i bezpłatnie poznać komentarze wraz z opiniami konsumentów, co w dużym stopniu ułatwia wybór odpowiedniej etykiety na oferowane przez firmę opakowania produktowe. Ważne będzie to, aby były one wysokiej jakości, estetyczne, trwałe, spełniały najwyższe standardy.