Business

Kampanie RTB – nowe spojrzenie na reklamę

Real Time Bidding, bo tym będzie mowa, to stosunkowo nowa propozycja na rynku sprzedaży powierzchni reklamowych online. Technologia obecna od 2009 roku w Stanach Zjednoczonych, z powodzeniem znajduje klientów na rynku polskim. Czym w ogóle jest rtb marketing i na czym polega wyjątkowość jego działania?

Czym jest model RTB?

Real Time Bidding można przetłumaczyć jako: aukcje w czasie rzeczywistym. Logika sprzedaży powierzchni reklamowych jest tu bardzo ciekawa. Reklamy są bowiem wyświetlane pod konkretnego użytkownika. Dzieje się to dzięki odbywającym się w tle, w czasie rzeczywistym, procesom licytacji pomiędzy różnymi reklamodawcami. W chwili, gdy użytkownik odwiedza stronę X, automatycznie odbywa się aukcja dotycząca tego, która reklama ma się pojawić w ramach witryny. Specjalnie opracowany algorytm zarządza stawkami oraz sprawdza cookies tak, by wybrać reklamę, którą zobaczy user na stronie. Proces trwa zaledwie ułamki sekund, więc jedynym co zauważa internauta, jest dostosowana do jego potencjalnych zainteresowań kreacja reklamowa. Inną więc ofertę zobaczy klient odwiedzający stronę po raz pierwszy, a inny obraz zastanie słały kupujący.

Co RTB oznacza dla reklamodawcy?

Rtb marketing oferuje znakomitą możliwość znalezienia potencjalnego klienta. Korzystając z tej metody, nie tyle kupujemy powierzchnię reklamową, co płacimy za znalezienie cennego dla nas, być może przyszłego klienta marki. Ponadto płacimy jedynie za wyświetlenie konkretnym użytkownikom.Zaletą reklam rtb jest również możliwość zaprojektowania retargetingu, a więc podjęcia próby przedstawienia oferty tym użytkownikom, którzy w przeszłości wykazywali zainteresowanie naszą marką. Dzięki tak prowadzonym kampaniom, budżet firmy jest pod kontrolą. Przedsiębiorca zakupujący miejsce reklamowe sam ustala jakie stawki jest w stanie przeznaczać na zakup. Kontrola kosztów oraz celowana grupa odbiorów dają szanse na realny wzrost obrotów firmy.

Modele rozliczania

Podstawowym modelem jakim rozliczamy się przy reklamach rtb jest CPM (Cost Per Mille) albo CPT (Cost Per Thousand). Niektóre platformy dają również możliwość rozliczania CPC (Cost Per Click), CPL (Cost Per Lead) oraz CPA (Cost Per Action). O tym, w jakiej formie będziemy się rozliczać, szybko zweryfikuje już pierwsza testowa kampania.

Powiązane wpisy

Back to top button
Close